Denne kjøpsveiledningen er for alle som bruker eller trenger en skybasert PBX i fremtiden. Kanskje har du en tradisjonell stasjonær PBX med analog tilkobling til telenettet, men ønsker å gå over til en skybasert variant. Eller kanskje du har en skybasert løsning og er på utkikk etter noe som gir bedre ytelse enn det du har i dag. Kanskje utnytter du ikke den nåværende løsningen fullt ut fordi den ikke er praktisk nok i bruk eller mangler funksjoner du trenger. Formålet med denne guiden er å hjelpe deg med å komme nærmere en beslutning.

Forskjellen mellom skybaserte og stasjonære brytere
Det finnes flere ulike typer svitsjer, men de fleste bruker enten en tradisjonell svitsjeteknologi eller en skybasert løsning. Hovedforskjellen mellom disse er at den skybaserte løsningen ikke krever en fast plassering av maskinvaren, men kan brukes av hvem som helst i bedriften – når som helst.
I dag er det stadig flere som går over til en skybasert PBX-løsning, da det er en mer brukervennlig, billigere og mer fleksibel løsning. I denne kjøpsguiden fokuserer vi utelukkende på skybaserte PBX-systemer, da dette er den løsningen som vil være enerådende i fremtiden.
Instruksjoner for bruk
Vi vil nå presentere deg for en rekke spørsmål som du skal besvare med JA eller NEI. Deretter teller vi opp hvor mange JA-svar du har gitt. Nederst i guiden vil vi fortelle deg hva som er det beste alternativet for deg!
Selskapet har i dag
- Har du en eksisterende skyløsning i dag?
- Har du en fast månedlig kostnad?
- Er det stor gjennomtrekk av ansatte i bedriften? (Er det mange som begynner og slutter, slik at det er viktig å kunne onboarde relativt ofte?)
- Har du tilgang til pålitelig internett? (Vi antar at en samtale krever 0,1 Mbit).
- Er det viktig at du kan nås når som helst? (Vil du at kundene dine skal kunne nå deg selv om du ikke har kontortid på det aktuelle tidspunktet?)
- Har du behov for å henvise innringere til riktig sted? (Det vil si, trenger du mer enn ett sentralbord?)
- Er du aktiv i flere land?
- Hvis ja, ringer dere mye til enkelte land, og er dere interessert i spesialtilbud for dem?
Selskapet i fremtiden
- Er det viktig at det er enkelt å skalere opp og ned i opp- og nedgangstider?
- Må løsningen være fleksibel og kunne tilpasses spesifikke behov?
- Har du et sterkt behov for kontinuerlig tilgang til nye funksjoner?
- Er det viktig å ha mulighet til å ta opp samtaler?
- Vil du selv ha ansvaret for å administrere tjenesten? (Det vil si at du for eksempel kan legge til og fjerne brukere, sette opp funksjoner og aktivere SIM-kort).
- Ønsker du at dine ansatte skal kunne jobbe hjemmefra?
- Er det viktig å kunne bruke både fasttelefoner, softphones og mobiltelefoner?
- Trenger du tilgang til et IVR-system?
- Er en serverhall høyt prioritert for fjerning?
- Ønsker du å analysere og evaluere statistikk fortløpende for å forbedre sentralbordets effektivitet og utvikling?
- Er det viktigere at løsningen er skalerbar og fleksibel enn at den er billig?
- Er det viktig å kunne velge mellom fast eller ubestemt løpetid?
- Er det viktig å kunne velge hvor lang oppsigelsestiden skal være?
- Trenger du et ubegrenset antall byttetjenester?
Resultat
Nå er det på tide å summere dem og komme frem til et resultat! Nå legger du sammen alle JA-svarene du har registrert.
Antall spørsmål: 22
Antall JA-svar: Basert på antall JA-svar du har angitt her, får du her resultatet ditt:
14 til 22 = En skybasert, fleksibel løsning passer perfekt for din virksomhet
Det er en skybasert løsning som gir deg den funksjonaliteten, enkelheten og brukervennligheten du trenger. Du ønsker å være fleksibel og enkelt kunne skalere opp og ned etter behov, for hvem vet hvordan økonomien vil se ut om noen år? Vi mener derfor at en skybasert løsning som den Telavox tilbyr, er en utrolig god investering for deg.
7 til 14 = Virksomheten din vil sannsynligvis dra nytte av en enkel skybasert løsning
Du er klar over at en skybasert løsning er den eneste veien å gå i dag, og du har sannsynligvis en i dag, men du lurer på om det er den beste løsningen. Du har kanskje ikke et stort behov for å få mange nye funksjoner, eller ha tilgang til et ubegrenset antall brytere. I stedet er du på utkikk etter en kundesentrert løsning som gjør livet enklere for supportteamet ditt. Derfor tror vi at en skybasert løsning som Telavox vil passe deg.
0 til 7 = Bedriften din ser ikke ut til å ha behov for et nytt skybasert sentralbord
Det ser ikke ut til at du har noe stort behov for å bytte sentralbord. Enten har du et fast sentralbord som fungerer som det skal, eller så er ditt nåværende skybaserte sentralbord fullt ut tilstrekkelig for dine behov.
Hvorfor Telavox-løsningen kan være riktig for deg
Med Telavox’ løsning unngår du unødvendige kostnader og kan skalere opp og ned uten problemer.
Hos oss kan du kombinere sentralbordtjenestene våre som du vil. Du velger selv om du vil investere i et ubegrenset antall PBX-tjenester – eller bare én. Hvis du har behov for kø, faks eller flere telefonsvarerbokser, kan du enkelt legge dem til.