Telavox live chat – mer salg, flere leads, høyere kundetilfredshet

Seksjoner

Flytt telefonien din til oss i dag

Behold tallene dine, så hjelper vi deg med flyttingen og kommer i gang med en gang.

Noen kunder liker å ringe, andre velger å sende e-post, og mange ønsker å chatte. Ved å installere Telavox live chat på nettstedet ditt blir det enklere å være tilgjengelig. Du går aldri glipp av en avtale og gjør det enklere for kundene ved å tilby flere kommunikasjonskanaler inn i virksomheten din.

Forskning viser at dagens kunder er utålmodige og lett lar seg distrahere. Hvis de ikke får hjelp raskt, henvender de seg til en annen leverandør. Hele 44 % av Zendesk-kundene i undersøkelsen sier at tilgang til spesialisert hjelp via live chat er en av de viktigste funksjonene en bedrift kan tilby på nettet. Ifølge Forrester er det 2,8 ganger større sannsynlighet for at en besøkende som har brukt live chat, foretar et kjøp enn hvis de ikke hadde gjort det.

Illustrasjon av stasjonær datamaskin i stil med Apple iMac.
Noen liker å chatte, andre liker å snakke. Med Telavox-widgeten skaper du flere kontaktveier inn i bedriften din for kundene dine r

Hvorfor investere i en live chat?

I dag besøker kundene som regel en nettside før de snakker med en faktisk person i bedriften. Med en live chat kan du gi besøkende muligheten til å snakke direkte med en person hvis de ønsker det. Det er en flott måte å øke konverteringen og salget på, og det er selvfølgelig også et fantastisk alternativ for å tilby god kundeservice.

En live chat er umiddelbart tilgjengelig for kundene dine, fordi de ikke trenger å lete etter mer informasjon eller en e-postadresse for å få hjelp. I stedet vises brukerstøtten i et popup-vindu direkte på nettstedet ditt. Kundene kan komme i kontakt med agentene dine i sanntid, noe som vanligvis resulterer i mer fornøyde kunder fordi de ikke trenger å vente på svar på e-post eller vente i kø.

I tillegg er det mange som setter pris på den uformelle kontakten en live chat gir. En chatsamtale bryter ned interaksjonen i mindre deler, og det som kunne ha vært en samtale over e-post i flere dager, kan som regel løses i en chat på noen få minutter. Hvis du bruker live chat på riktig måte, kan den fungere som den hjelpende hånden kundene trenger. En hjelpende hånd som resulterer i en positiv opplevelse som øker sjansen for at kundene kommer tilbake, og som kan føre til økte inntekter i fremtiden.

Telavox live chat – gratis for våre kunder

Telavox live chat tilbyr friksjonsfrie kundesamtaler. Ingen andre produkter tilbyr så mange funksjoner i én og samme applikasjon som live chat, takket være kombinasjonen av telefoni og chat. Alt du trenger å gjøre er å implementere det på bedriftens nettsted for å kunne live-chatte med kunder via widgeten.

Det blir mye enklere å hjelpe kundene når Telavox live chat viser ventetiden i telefonkøen, selskapets åpningstider og kontaktinformasjon. På toppen av det hele tilbys live chat uten ekstra kostnad i Telavox, slik at du ikke trenger å betale for og administrere et separat system.

Vi har som mål å gjøre det mulig for kundene våre å eliminere kontakt oss-sidene på nettsidene sine helt. Alt blir samlet i en fin widget som er tilgjengelig uansett hvor du befinner deg på siden. Live chat gir merverdi der du kan skape dialog og tilpasse tjenesten til kundens behov.

Hvis du bruker widgeten riktig, vil du både selge mer og hjelpe kundene dine mer. Brukt på riktig måte forvandler live chat selgeren fra en som selger til en som hjelper. Og som alle gode selgere allerede vet, er det nøkkelen til å maksimere både kundetilfredshet og resultater!

widget på en macbook-datamaskin
Hvis du bruker widgeten riktig, vil du kunne selge mer og hjelpe kundene dine mer.

Hva kundene våre sier om Telavox live chat

Vi spurte to av kundene våre om hvorfor de liker produktet, og hvordan de bruker det på nettsidene sine.

Evalena Lindstedt Branäs Group
Evalena Lindstedt, IT-sjef i Branäsgruppen, Sveriges største privateide skikonsern og eier av flere skianlegg.

Hva er det beste med widgeten?

«Det er flott at reiseavdelingen, som bemanner telefonen vår, kan administrere åpningstidene som vises på nettet uten å måtte involvere markeds- og webavdelingen. Telavox live chat følger åpningstidene vi har satt opp i sentralbordet.»

Hvorfor trenger du en widget på nettstedet ditt?

«Vi er sesongbaserte, og telefontidene våre endres derfor ganske ofte. I perioder har vi mange innringere (og mange som svarer), og da er det bra at gjestene kan se hvordan situasjonen er for øyeblikket. Hvis det er lang svartid, kan gjesten bruke callback-funksjonen.»

*Callback-funksjonen gjør det mulig for innringeren å legge igjen telefonnummeret sitt og bli oppringt, i stedet for å vente i kø. Denne funksjonen er en del av tilleggstjenesten Call Centre Pro. Den er perfekt for kunder som ønsker mer avanserte funksjoner som lytting og pause, noe som forbedrer sentralbordet og gir bedre statistikk.

Er widgeten brukervennlig og enkel å installere?

«Det er veldig enkelt å bruke, selv om det kanskje krever litt mer kunnskap for å implementere det på nettstedet på en fin måte. Du kan også tilpasse utseendet til nettstedet, ettersom du kan velge mellom ulike farger. Man ønsker jo at det skal se ut som en integrert del av nettstedet.»

Kenny
Kenny Nordenberg, administrerende direktør i Gasolfyllarna, som tilbyr tjenester innen både LPG-installasjon, fylling og salg av LPG-produkter.

Hva er det beste med widgeten?

«Kundene kan komme i kontakt med oss enkelt og raskt via live chat. Vi tror at folk i dag er mindre villige til å ringe og snakke med noen eller ha tålmodighet til å sitte i kø.»

Hvorfor trenger du en widget på nettstedet ditt?

«Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for alle kunder å få svar på spørsmålene sine så raskt som mulig.»

Var det enkelt å installere widgeten?

«Når man har WordPress, som vi har, var det utrolig enkelt. Vi trengte bare å konfigurere den i Telavox, laste opp en fil i WordPress-backoffice, og så var det gjort. Widgeten er veldig brukervennlig.»

Kan Telavox live chat være interessant for din virksomhet? Lær mer om hvordan du kommer i gang med Telavox live chat.

Kom i gang med Telavox i dag!

Snakk med en av våre eksperter, eller kjøp nå og opplev ubegrensede bedriftssamtaler.