Telefonsentral for små bedrifter: Slik velger du riktig leverandør

Seksjoner

Flytt telefonien din til oss i dag

Behold tallene dine, så hjelper vi deg med flyttingen og kommer i gang med en gang.

Er du i ferd med å skaffe en telefonsentral til virksomheten din? Det er flott! Det vil øke kundetilfredsheten, effektiviteten og redusere kostnadene. Men det er ikke et enkelt valg; det er en jungel der ute. Her er noen råd som kan hjelpe deg med å velge den beste leverandøren for din lille bedrift.

Hvorfor bør du ha en telefonsentral som en liten bedrift?

Som småbedriftseier kan det virke litt rart å ha en telefonsentral. Holder det ikke med et personlig mobilnummer? Nei, ikke hvis du vil bli tatt på alvor. Det er vanskelig nok å ta imot samtaler uten å vite om det er svigermor eller en kunde.

Et telefonsentralbord gjør det mye enklere for deg å håndtere bedriftssamtalene dine. Du får også bedre service, profesjonalitet og produktivitet – samtidig som du sparer tid og penger. Listen over fordeler er uendelig lang – selv for små bedrifter.

Fordelene med en telefonsentral for en liten bedrift

Best mulig behandling

Dagens kunder er ofte velinformerte og oppmerksomme på konkurrentene dine. Derfor er én ubesvart samtale alt som skal til for at de vender deg ryggen. Førsteinntrykket er ekstremt viktig – derfor må du behandle kundene dine på best mulig måte.

Med riktig valg av sentralbord kan du enkelt kontrollere hvordan sentralbordet fungerer for å yte den beste servicen til kundene dine. Hvis du ikke er tilgjengelig, tar sentralbordet over med et talsvar eller setter samtalen over til en kollega.

Gjør et profesjonelt inntrykk

Selv om du er en liten bedrift, betyr ikke det at du ikke bør ha et småskala image. Med en telefonsentral fremstår du som en pålitelig og profesjonell aktør. Ønsk kundene velkommen med en velkomstmelding som informerer dem om åpningstidene dine og setter dem i kontakt med riktig person.

hendene skriver på tastaturet på en bærbar datamaskin

Jobb enkelt på avstand

En smart PBX – gjerne skybasert – gjør det enkelt å jobbe eksternt. En PBX gir deg frihet, ettersom alle PBX-funksjoner er tilgjengelige på mobiltelefonen. Noen leverandører støtter også smarte funksjoner som chat og videokonferanser, noe som forenkler arbeidsdagen din uansett hvor du befinner deg.

Et telefonsentralbord kan ta virksomheten din til neste nivå, ikke minst når det gjelder kundeservice. Men hvilken leverandør bør du velge? Les videre for å finne ut mer om hvilke funksjoner du bør se etter i valget av leverandør.

Tenk på dette når du velger leverandør av telefonsentral

Et skybasert sentralbord gir deg fleksibilitet

Et av de beste valgene du kan ta, er å velge en skybasert løsning. Med en skybasert PBX kan du integrere telefonien din med datamaskinen, mobilen og faste forbindelser. En fysisk PBX er ikke bare kostbar – den er også tungvint å administrere. På mange måter er en skybasert PBX et opplagt valg for bedrifter som ønsker å være smidige og kostnadseffektive.

Viktigheten av en mobilapp

I dag er mange av oss på farten eller jobber hjemmefra. Med tilgang til en mobilapp blir det enkelt for alle å administrere sentralbordet. Endre åpningstider, juster tilgjengeligheten med profiler og viderekoble samtaler.

Mobilene våre er fulle av intuitive apper, så hvorfor skal ikke telefonsentralen din være like enkel å bruke? Sørg for at løsningen du velger, også har et fint grensesnitt!

Med en mobilapp har du sentralbordet i lommen og kan gjøre endringer uten ekstern hjelp. Det bringer oss til neste punkt:

Gjør det selv!

Med et skybasert telefonsentralbord kan du styre sentralbordet ditt selv. Si farvel til å måtte stå i kø for å endre åpningstider eller spille inn en velkomstmelding. Med riktig valg av leverandør får du en løsning som gir deg kontroll. På den måten slipper du å bruke tid på support for ting du like gjerne kunne ha håndtert på egen hånd.

Samtidig skader det ikke å ha en leverandør som kan hjelpe til i en krisesituasjon:

Velg personlig og fleksibel støtte

Sørg for at leverandøren din har en supportperson som kjenner din bransje og de utfordringene du står overfor. Velg en personlig kontaktperson i stedet for en anonym serviceavdeling. Det fortjener du.

En løsning du kan vokse med

Det kommer en dag da du ikke lenger er en liten bedrift. Da er det godt å ha en leverandør som kan vokse med deg. Med riktig PBX kan du skalere opp eller ned virksomheten din etter behov.

Fleksible lisenser betyr at du ikke er låst til dyre abonnementer, men kan tildele telefonnumre til nye ansatte hvis noen slutter. Det samme gjelder for funksjonene du bruker: Legg til eller fjern telefoni (både fast og mobil), intranett, chat, videokonferanser og kontaktsentre etter hvert som du skalerer opp eller ned.

Les mer: Feilene mange gjør når de kjøper bedriftstelefoni.

kalkulator, papir, penn

En kostnadseffektiv løsning

En skybasert PBX er et smart valg – ikke minst når det gjelder kostnader. Velg en leverandør som gjør faktureringen enkel. Hva med én faktura i måneden for alle tjenester? Da slipper du å bruke tid på å analysere kompliserte fakturaer.

Kjøpsguide: Slik velger du riktig skybasert PBX Last ned guiden her

Sammendrag

Selv som liten bedrift kan en telefonsentral utgjøre en stor forskjell. Derfor er valg av leverandør så viktig. Her er kravene du bør stille når du skal velge leverandør.

  • Er alt under ett tak?
    En skybasert PBX gjør det enkelt å administrere alle samtalene dine. Det effektiviserer driften og senker kostnadene.
  • Kan du enkelt jobbe eksternt?
    Sørg for at leverandøren tilbyr en fleksibel løsning som fungerer på farten, uavhengig av plattform.
  • Kan du håndtere sentralbordet på egen hånd?
    Når du kan håndtere samtalene dine selv, blir du mye mer effektiv og kan bruke tiden din på viktige kundemøter i stedet.
  • Kan du skalere opp og ned med løsningen?
    Enten du skal utvide eller nedbemanne virksomheten din: Sørg for å investere for fremtiden.
  • Får du personlig service?
    Den rette leverandøren kjenner bransjen din og tilbyr personlig service.

Hvorfor Telavox’ løsning kan være riktig for din virksomhet

Med Telavox’ løsning unngår du unødvendige kostnader og kan skalere opp og ned uten problemer. Hos oss kan du kombinere våre PBX-tjenester som du vil. Du velger selv om du vil investere i et ubegrenset antall PBX-tjenester eller om du bare trenger én. Legg til tjenester som kø, faksbrevkasse eller flere telefonsvarerbokser ved behov.

Vil du vite mer om hvordan du kan effektivisere virksomheten din med en telefonsentral? Bestill en gratis demo, så forteller vi deg mer om hvordan Telavox kan hjelpe deg!

Kom i gang med Telavox i dag!

Snakk med en av våre eksperter, eller kjøp nå og opplev ubegrensede bedriftssamtaler.