5 grunner til å integrere nettsky-PBX med CRM

Seksjoner

Flytt telefonien din til oss i dag

Behold tallene dine, så hjelper vi deg med flyttingen og kommer i gang med en gang.

Er du lei av informasjonssiloer og tidkrevende administrasjon? Ved å integrere nettskyen og CRM-systemet ditt kan du spare både tid og penger. Her er fem gode grunner til å ta steget og integrere!

Enten du jobber med salg eller kundeservice, kjenner du sikkert til fordelene med et CRM-system. Det samler all forretnings- og kundeinformasjon på ett sted. På denne måten kan du bruke tid på kunden i stedet for kjedelig administrasjon.

Men visste du at integrasjon med din skybaserte PBX og CRM kan gjøre arbeidsdagen din enda mer effektiv? Telavox kan integreres med CRM-systemer som Hubspot, noe som gir deg en rekke fordeler som sparer deg for tid og penger.

Informasjon om Telavox’ CRM-integrasjoner:

Her er fem grunner til at du bør integrere nettskyen med CRM-systemet ditt:

1. Økt produktivitet og effektivitet

Hvis PBX og CRM ikke er integrert, er det vanskelig for selgerne å holde oversikt over historikken når de snakker med kundene på telefon. Dataene må legges inn manuelt i CRM-systemet, noe som sløser med tid, arbeid og energi. Ifølge HubSpot Research bruker selgerne 17 prosent av tiden sin på å legge inn data, og bare en tredjedel av tiden på å faktisk selge.

Gjennom en integrasjon får du tilgang til alle kontaktene dine fra CRM-systemet ditt og kan ringe direkte fra appen. Dette forenkler arbeidet ditt på mange måter: Du kan komme i kontakt med kolleger og kunder med noen få tastetrykk, uten å måtte skrive inn lange telefonnumre eller lete gjennom kontaktlister.

Mindre bryderi og mer produktivitet, enkelt og greit!

2. Bedre intern kommunikasjon

Big data og den raske digitale utviklingen gjør at bedrifter har tilgang til mer informasjon enn noen gang tidligere. Ifølge en undersøkelse utført av IDG forvalter en gjennomsnittsbedrift nå 163 terabyte (163 000 gigabyte) med data. Det er mye informasjon.

Men dessverre er det ikke alltid at hele organisasjonen drar nytte av all denne informasjonen. Forretningseksperter kaller det«informasjonssiloer» når tilgangen til data er begrenset til ditt eget team eller din egen avdeling, både bevisst og ubevisst.

Informasjonssiloer er en hindring for effektiv drift og tilgang til viktig datadrevet innsikt. I en Adobe-undersøkelse fra 2018 svarte 37 prosent av respondentene at informasjonssiloer er en av de største utfordringene når det gjelder å få en helhetlig oversikt over kundene.

Exchange CRM-integrasjon er en viktig del av strategien for å dele informasjon i organisasjoner. Ved å ha all informasjon samlet får bedriften et enhetlig og profesjonelt image. Nøkkelen til vellykket kundekommunikasjon ligger i samspillet, men dette er vanskelig hvis de ansatte ikke er oppdatert.

Ved å få sky-PBX og CRM-systemet til å jobbe sammen, kan bedriften din gjøre det samme. Hvis du vet hvem som har snakket med hvem og hva som ble sagt, kan du svare kundene dine på riktig måte. Flott for kunden, som får hjelp raskt – og flott for deg, som blir enda mer profesjonell!

3. Bedre forretningsinformasjon og analyse

Bedrifter som ikke forstår kundene og forretningsprosessene sine, vil få problemer med å konkurrere med mer datadrevne selskaper i fremtiden. Når bedriftssentralen integreres med CRM-systemet, forbedres den datastøttede forretningsanalysen betraktelig.

Integrasjonen mellom Telavox og CRM-systemet ditt åpner for ytterligere statistikk og analyser. For eksempel: Hvor lang tid bruker selgerne på en bestemt kunde? Og hvor ofte ringer en kunde til kundeservice?

Denne innsikten kan du ta hensyn til når du planlegger bemanningen av sentralbordet, for eksempel for å gjøre arbeidsdagene mer effektive.

Sporing av viktige salgs- og kundedata og KPI-er bidrar også til å vurdere hvor effektivt virksomheten drives over tid. Med mer informasjon om kunderelasjoner og hvordan salgsteamet presterer, kan resultatene bare bli bedre, og det er en av de viktigste fordelene med PBX CRM-integrasjon.

4. Bedre kunderelasjoner

Det overordnede formålet med CRM-systemer er å forbedre kunderelasjonene. Når du integrerer telefonsentralen med CRM-systemet ditt, kan både eksisterende og potensielle kunder få den omsorgen de fortjener:

  • Som bedrift har du tilgang til sanntidsdata om kunden og kundehistorikken ved hver eneste telefonsamtale. Denne fordelen kan du bruke til å tilpasse salgspresentasjoner og forutse spørsmål og behov.
  • Når kunden ringer, kan kundestøtten automatisk se opplysningene og profilen deres, inkludert tidligere kontakter mellom kunden og bedriften. Hvis de ringer for å følge opp teknisk support, kan de bli sendt direkte til den personen de sist snakket med.

Integrasjon betyr rett og slett kortere ventetid, kortere samtaler og mer fornøyde kunder.

5. Forenklet saksbehandling

Med mange kundesamtaler om dagen kan det være vanskelig å holde oversikt over hva som ble sagt. Ved å integrere kan du få tilgang til kontaktkort og samtalehistorikk under samtalen. Slik kan du for eksempel ta nyttige notater om hvem som snakket med kunden sist, og hva saken handlet om.

Smidig, ikke sant?

Oppsummering – fordelene ved å integrere

  1. Du kan øke produktiviteten med smarte verktøy.
  2. Det blir enklere å dele informasjon innad i selskapet.
  3. Du får nyttige data for analyse og innsikt.
  4. Du kan håndtere kundene på en mer profesjonell måte.
  5. Det blir enklere å håndtere saker.

Å integrere bedriftens sentralbordtjeneste med CRM-verktøyet ditt er en kraftig og effektiv måte å oppnå økt salgsproduktivitet, datadrevet innsikt og en overlegen kundeopplevelse på. Det kommer alle til gode!

Telavox tilbyr en velprøvd sky- og UCaaS-løsning som enkelt kan integreres med et bredt spekter av apper og systemer, for eksempel Hubspot!

Kom i gang med Telavox i dag!

Snakk med en av våre eksperter, eller kjøp nå og opplev ubegrensede bedriftssamtaler.