Mer effektiv kommunikasjon med telefoni og sentralbord i Microsoft Teams

Seksjoner

Kom i gang med Telavox i dag!

Snakk med en av våre eksperter, eller kjøp nå og opplev ubegrensede bedriftssamtaler.

Slik får du mest mulig ut av Microsoft Teams ved å integrere med telefoniløsningen din.

Innledning

I dag er det ikke nok å ha den nyeste teknologien eller de mest populære systemene for å drive en effektiv virksomhet. For å være en virkelig smidig arbeidsplass er det i stedet nødvendig å bygge virksomheten rundt smarte arbeidsmåter og metoder som legger til rette for smidig samarbeid – både internt og eksternt. Et av de mest populære verktøyene for å oppnå dette er Microsoft Teams. Men mange bedrifter utnytter ikke Teams til sitt fulle potensial. I denne guiden ser vi nærmere på hvor viktig samarbeid er i dagens organisasjoner, og gir anbefalinger om hvordan du kan bygge opp hele bedriftens kommunikasjon direkte i Teams – fra sentralbord og telefoni til videochat og CRM.

Smarttelefon og hånd med grafiske snakkebobler som indikerer samtale.

Team påvirker hele organisasjonen – få det til å fungere for deg

For mange bedrifter er Teams ikke bare nok et IT-system der du kan organisere filene dine i en smart mappestruktur, eller holde videomøter med kollegene dine. Snarere er Teams noe som ligger til grunn for alle arbeidsoppgaver. Teams brukes gjennom hele arbeidsdagen, fra chatte-meldinger til møteplanlegging. Det er et sted for alle verktøyene og systemene organisasjonen din trenger i det daglige. Med tanke på hvor mye den brukes, er det viktig at du får mest mulig ut av plattformen. En av de beste måtene å gjøre det på, er å integrere med andre verktøy.

Integrasjoner for alt du trenger – fra telefoni til statistikk

Det har blitt sagt før, og det tåler å bli gjentatt: Arbeid er ikke lenger et fysisk sted, men en oppgave. I dag jobber vi når som helst og hvor som helst – og alt som kan fremme denne moderne måten å jobbe på, er en mulighet vi ønsker å gripe. Teams har den unike fordelen at det er et enkelt verktøy som samler andre systemer under sin egen paraply – fra CRM-systemer til chatbots og vanlig telefoni. Teams kan i dag integreres med over 300 programmer og apper, og antallet vokser stadig. Når det gjelder kommunikasjon, finnes det ikke noe bedre valg enn å integrere Teams med telefoni- og PBX-løsningen din.

 

Illustrasjon av mann med lyspære over hodet og Microsoft Teams-ikon i hånden. Tekst: 300. Teams kan nå integreres med 300 programmer og apper, og antallet vokser stadig.

Telefoni og PBX i Teams – slik fungerer det

Enten du jobber ved en datamaskin eller har behov for å delta i en konferansesamtale på farten via mobiltelefonen, er et smart telefonisystem nøkkelen til effektiv kommunikasjon for nesten alle virksomheter. Hvis organisasjonen din allerede bruker Teams, kan det virke unødvendig komplisert å legge til enda en kommunikasjonsløsning. Men det viktige her er å bruke telefoni som kan integreres med Teams. Med Telavox’ løsning får du tilgang til telefonsentralen din direkte i Teams. På denne måten kan du ringe og sette over samtaler i ett og samme grensesnitt uten å måtte forlate Teams.

Telefoni i Teams – eksempler på hva som inngår

  • Synkronisert tilgjengelighet. Tilgjengeligheten din synkroniseres på hver plattform. Er du i et møte? Du blir automatisk logget ut av supportkøer. I en samtale? Statusen din i Microsoft Teams oppdateres tilsvarende.
  • Samlede kontakter. Alle kontaktene dine hentes direkte fra Outlook, slik at du kan ringe dem direkte på mobil- eller fasttelefonen deres – uansett om de bruker Teams eller ikke.
  • Anroper-ID. Du bestemmer selv hvilket nummer som skal vises når du ringer – fasttelefonnummeret, mobilnummeret eller sentralnummeret.
  • Svar på anropdirekte i Teams når de ringer, eller overfør anrop til fasttelefonen eller mobilnummeret ditt.

Sømløs kommunikasjon

Med telefoni og sentralbord samlet på ett sted forenkler du både den interne kommunikasjonen mellom de ansatte og for de delene av virksomheten som har daglig ekstern kundekontakt. Kundeservice- eller supportavdelingen trenger for eksempel ikke lenger å navigere gjennom ulike systemer for å finne svar på spørsmål og ta imot samtaler. I stedet kan de gjøre alt arbeidet direkte i Teams, og kontaktene dine er samlet på ett sted. Med den naturlige koblingen mellom telefoni og CRM er det for eksempel også raskt og enkelt å få opp en persons kontaktkort direkte i samtalen – der du kan se hvilken tidligere kommunikasjon vedkommende har hatt med deg. At Teams tilbyr integrasjon av flere ulike verktøy i tillegg til telefoni og sentralbord, betyr også at du enkelt kan få tilgang til e-posten din, eventuelle analyseverktøy eller saksbehandlingssystemer på ett og samme sted – alt mens du er i en samtale. Å veksle mellom nettleserfaner og programvinduer hører fortiden til når all kommunikasjon håndteres direkte i Teams.

Statistikk og data direkte i Teams

Med telefoni og PBX i Teams kan du også bruke analyseverktøy for å få en fullstendig oversikt over ytelsen din. På denne måten kan du enkelt hente ut statistikk fra telefoniløsningen din for å analysere statistikk som samtalevarighet og køtid. Gjennom innsikt i hvordan Teams og telefonien din brukes, kan du jobbe mer proaktivt. Det kan for eksempel være å se når du trenger å øke antallet agenter eller bruke chatten i Teams til å handle når du ser skiftende samtalemønstre.

4 fordeler med å koble Teams til telefonien din

Ved å integrere telefoni og sentralbord med Teams utvider du mulighetene for å bli mer effektiv i samhandlingen med både kunder og kolleger. Å slippe å forholde seg til ulike systemer, grensesnitt, brukerprofiler og påloggingsinformasjon er bare en liten del av det som er så bra med Teams – her er fire andre fordeler! Med konstant tilgang til det samme miljøet og direkte kontakt med alle du trenger, blir hindringene for effektiv kommunikasjon minimert. Samarbeid, enkelt og greit!

Telavox i team

I Telavox jobber vi kontinuerlig med å utvikle integrasjonen av telefoni- og PBX-løsningen vår med Teams. Vi har solid kunnskap om og forståelse for hva markedet etterspør og hva kundene våre har behov for. Ta kontakt med oss for mer informasjon om integrasjonen.

Kom i gang med Telavox i dag!

Snakk med en av våre eksperter, eller kjøp nå og opplev ubegrensede bedriftssamtaler.