Vi har alle vært i situasjoner der vi har ventet på kundeservice fra et selskap. Det kan være når du står i kø på supermarkedet eller venter på at de skal ta samtalen din.
Men hvordan påvirker ventetiden kundenes oppfatning av bedriften og tjenestene dine, og hva kan du gjøre for å tilby en bedre opplevelse?
Infografikk

5 trinn for å forbedre kundeopplevelsen
- Svar på kundehenvendelser så raskt som mulig.
- Informer dem om hvor lenge de må vente på svar.
- Tilby kundene å ringe tilbake for å redusere ventetiden.
- Gjør ventetiden mindre stressende ved å gi nyttig informasjon.
- Lytt til kunder som har ventet lenge og er frustrerte.
En positiv kundeopplevelse – selv når de venter – er nøkkelen til å holde på kundene og maksimere inntektene. Alt fra måten du ønsker dem velkommen på, til tiden det tar å løse problemet deres, påvirker hvordan de oppfatter tjenesten din spesielt og virksomheten din generelt. Effektiv køhåndtering og smart bruk av chat gjør at du kan tilby ekte kundestøtte som gjør en forskjell og blir satt pris på. Å balansere sikkerhetskrav med rask problemløsning er en annen ting man må huske på når man setter opp prosesser for support.
Det kan virke mye, men fordelene ved å yte utmerket kundeservice er åpenbare. Ved å redusere friksjonen i kundemøtene dine får du en klar fordel i forhold til konkurrentene dine, og kundene kommer tilbake til deg gang på gang.