Infografikk: Hvordan ventetid påvirker kundeopplevelsen

Seksjoner

Flytt telefonien din til oss i dag

Behold tallene dine, så hjelper vi deg med flyttingen og kommer i gang med en gang.

Vi har alle vært i situasjoner der vi har ventet på kundeservice fra et selskap. Det kan være når du står i kø på supermarkedet eller venter på at de skal ta samtalen din.

Men hvordan påvirker ventetiden kundenes oppfatning av bedriften og tjenestene dine, og hva kan du gjøre for å tilby en bedre opplevelse?

Infografikk

Hvordan ventetid påvirker kundeopplevelsen. Dårlig køhåndtering får kundene til å avbryte samtalen. 57 % har vært så frustrerte over kundeservice på telefon at de har lagt på uten å få svar. Kundene oppfatter ikke alltid ventetiden riktig Vi overvurderer hvor lenge vi venter med rundt 36 % Nesten to tredjedeler er villige til å vente i opptil to minutter før de legger på. Den opplevde ventetiden påvirker kundetilfredsheten mer enn den faktiske ventetiden. Ukjente ventetider fører til en negativ kundeopplevelse. Kundetilfredsheten øker når ventetiden er kortere enn forventet. Kilde: Marketing Science Ofte er psykologien ved å stå i kø viktigere enn statistikken for selve ventetiden. Professor Richard Larson, MIT Ventetid påvirker kundeopplevelsen - og bedriftens inntekter 88 % av kundene sier at opplevelsen en bedrift tilbyr, er like viktig som produktene eller tjenestene. Kilde: Salesforce 48 % av kundene har byttet merkevare på grunn av kundeservicen. Kilde: Salesforce Nesten 75 % av kundene er villige til å bruke mer penger hvis en bedrift har god kundeservice. Kilde: ICMI

5 trinn for å forbedre kundeopplevelsen

  1. Svar på kundehenvendelser så raskt som mulig.
  2. Informer dem om hvor lenge de må vente på svar.
  3. Tilby kundene å ringe tilbake for å redusere ventetiden.
  4. Gjør ventetiden mindre stressende ved å gi nyttig informasjon.
  5. Lytt til kunder som har ventet lenge og er frustrerte.

En positiv kundeopplevelse – selv når de venter – er nøkkelen til å holde på kundene og maksimere inntektene. Alt fra måten du ønsker dem velkommen på, til tiden det tar å løse problemet deres, påvirker hvordan de oppfatter tjenesten din spesielt og virksomheten din generelt. Effektiv køhåndtering og smart bruk av chat gjør at du kan tilby ekte kundestøtte som gjør en forskjell og blir satt pris på. Å balansere sikkerhetskrav med rask problemløsning er en annen ting man må huske på når man setter opp prosesser for support.

Det kan virke mye, men fordelene ved å yte utmerket kundeservice er åpenbare. Ved å redusere friksjonen i kundemøtene dine får du en klar fordel i forhold til konkurrentene dine, og kundene kommer tilbake til deg gang på gang.

Kom i gang med Telavox i dag!

Snakk med en av våre eksperter, eller kjøp nå og opplev ubegrensede bedriftssamtaler.