Vilkår og betingelser

1. Definisjoner

Følgende begreper med stor forbokstav er definerte begreper, og skal ha den betydningen som er angitt nedenfor, med mindre annet er angitt eller sammenhengen åpenbart tilsier det.

Avtale: betyr partenes avtale om Tjenestene, inkludert Tjenesteavtalen, disse Generelle vilkår og betingelser, SLA (hvis aktuelt) og Databehandleravtalen.

Bindingsperiode(r): betyr en slik avtalt innledende bindingsperiode for Tjenestene som angitt i Tjenesteavtalen og/eller eventuelle ytterligere bindingsperioder forårsaket av avtalt forlenget bindingsperiode og/eller tilleggsbestillinger gjort etter den opprinnelige leveringsdatoen.

Kunde: betyr kjøperen av Tjenestene som er angitt i Tjenesteavtalen.

Databehandleravtale: betyr databehandleravtalen mellom partene.

Mangel: betyr et vesentlig avvik fra Tjenestene som spesifisert i Avtalen.

Generelle vilkår og betingelser: betyr disse generelle vilkårene og betingelsene.

Nødvendig utstyr: betyr slikt utstyr som kreves for bruk av Tjenestene, inkludert, men ikke begrenset til, datamaskiner med bredbåndstilkobling.

Partene: betyr Leverandøren og Kunden i fellesskap.

Produkter: betyr slike produkter som er nødvendige for bruk av Tjenestene, inkludert, men ikke begrenset til, mobiltelefoner, ATA-bokser, terminaler og andre produkter som selges av Leverandøren og tredjeparter.

Tjenesteavtale: betyr tilbuds-/bestillingsavtaledokumentet (med eventuelle avtalte særvilkår) som er undertegnet av partene.

Tjenester: betyr tjenestene som skal leveres av Leverandøren som spesifisert i Tjenesteavtalen.

SLA: betyr tjenestenivåavtalen mellom partene (hvis aktuelt).

Leverandør: betyr Telavox AB, reg. Nr. 556600-7786.

2. Generelt

2.1 Disse Generelle Vilkårene, Databehandleravtalen og SLA (hvis aktuelt) gjelder når Leverandøren leverer Tjenestene til Kunden. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellom Tjenesteavtalen og de Generelle Vilkårene skal bestemmelsene i Tjenesteavtalen ha forrang.

2.2 Etter at Leverandøren har mottatt Tjenesteavtalen behørig signert av Kunden, anses Avtalen å være inngått mellom Partene ved Leverandørens godkjente kredittsjekk, mottak av det avtalte depositumet (hvis aktuelt) og Leverandørens skriftlige bekreftelse. Kunden erkjenner at Leverandøren har rett til å avgjøre om Kundens kredittsjekk skal godkjennes etter eget skjønn.

3. Tjenestene

2.1 Disse Generelle Vilkårene, Databehandleravtalen og SLA (hvis aktuelt) gjelder når Leverandøren leverer Tjenestene til Kunden. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellom Tjenesteavtalen og de Generelle Vilkårene skal bestemmelsene i Tjenesteavtalen ha forrang.

2.2 Etter at Leverandøren har mottatt Tjenesteavtalen behørig signert av Kunden, anses Avtalen å være inngått mellom Partene ved Leverandørens godkjente kredittsjekk, mottak av det avtalte depositumet (hvis aktuelt) og Leverandørens skriftlige bekreftelse. Kunden erkjenner at Leverandøren har rett til å avgjøre om Kundens kredittsjekk skal godkjennes etter eget skjønn.

4. Kundens ansvarsområder

4.1 Kunden er ansvarlig for å anskaffe nødvendig utstyr og produkter som kreves for bruk av Tjenestene. Nødvendig Utstyr og Produkter er ikke inkludert i Tjenestene. Oppdateringer eller endringer av Tjenestene kan medføre at Kunden må oppgradere sitt eget utstyr og slikt Nødvendig Utstyr eller Produkter som opprinnelig var påkrevd for Tjenestene. Kunden er ene og alene ansvarlig for sine kostnader for eget utstyr, Nødvendig utstyr og Produkter.

4.2 Kunden kan kun koble til nødvendig utstyr og produkter som oppfyller kravene som er spesifisert i lover, forskrifter eller tekniske standarder med hensyn til Tjenestene.

4.3 Kunden er ansvarlig for sin egen bruk av Tjenestene, og skal sørge for at bruken ikke: a) forårsaker skade eller ulempe for Leverandøren eller tredjepart; b) forstyrrer Leverandørens nettverk eller Tjenestene (f.eks. gjennom masseanrop eller spredning av virus); c) krenker opphavsretten eller andre immaterielle rettigheter til Leverandøren eller tredjepart; d) handler i strid med lov eller offentlige myndigheters forskrifter eller vedtak.

4.4 Kunden skal sørge for at passord, koder, identiteter og annen informasjon som leveres av Leverandøren, lagres på en sikker og forsvarlig måte og i samsvar med gjeldende personvernforskrifter. Kunden skal umiddelbart varsle Leverandøren om enhver hendelse som er relevant for slik informasjon.

4.5. The Customer is responsible for the use of the Services in accordance with the Agreement and in a responsible and lawful way. Should any type of infringement come to the knowledge of the Customer, the Customer will be obliged to immediately take rectification measures and inform the Supplier of the infringement. The Supplier reserves the right to charge the Customer for costs of measures taken by Supplier as a consequence of any misuse of the Service.


4.6 Kunden skal ikke søke uautorisert tilgang til nettverk eller dataressurser, eller bruke, ødelegge eller forvrenge informasjon i Leverandørens eller tilknyttede nettverk.

4.7 Kunden har ikke rett til å selge, leie ut eller underlisensiere Tjenestene 4.8 Kunden skal på forespørsel gi Leverandøren tilgang til alle fasiliteter som med rimelighet kan kreves for å gjøre det mulig for Leverandøren å implementere og levere Tjenestene og andre forpliktelser i henhold til Avtalen

5. Pris og fakturering

5.1 Kunden skal betale de avgifter og gebyrer som er fastsatt i Tjenesteavtalen. Dersom Tjenesteavtalen ikke angir noe gebyr, er Kunden forpliktet til å betale de gebyrer som fremgår av Leverandørens til enhver tid gjeldende prisliste (som oppdateres fra tid til annen). Alle oppgitte gebyrer er eksklusive merverdiavgift (MVA), andre skatter, offentlige avgifter og toll.

5.2 Med mindre annet fremgår av Tjenesteavtalen, faktureres avgiftene månedlig etterskuddsvis, og Kunden skal betale fakturaene innen 25 dager fra fakturadato. Dersom Kunden ikke betaler ved forfall, har Leverandøren rett til å beregne gebyr for betalingspåminnelse, inkassogebyr og renter i henhold til renteloven.

6. Roaming

6.1 Roamingtrafikk innenfor EU er inkludert i Tjenestene, basert på innenlandske priser. I henhold til EU-forordning nr. 531/2012 må volumet av roamingtrafikk være rimelig. Misbruk bestemmes av følgende kriterier: a) ubetydelig innenlands bruk sammenlignet med roamingtrafikk; b) betydelig inaktivitet av SIM-kortet innenlands der størstedelen av bruken er roamingtrafikk; eller c) sekvensielle abonnementer og bruk av flere SIM-kort ved roaming av individuelle brukere.

6.2 Datavolumet ved roaming er begrenset til datamengden i Kundens innenlandske surfepakke for hver bruker og/eller Leverandørens til enhver tid gjeldende maksimale roamingbegrensninger.

7. Liste over informasjonskapsler

Informasjonskapsler som brukes

Informasjonskapsler

Undergruppe for informasjonskapsler

Informasjonskapsler som brukes

csrftoken

utvikler.telavox.com

Første parti

JSESSIONID

flow.telavox.com

Første parti

__cf_bm

insight.telavox.com

Første parti

__cfruid

partnerblogg.telavox.com

Kom i gang med Telavox i dag!

Snakk med en av våre eksperter, eller kjøp nå og opplev ubegrensede bedriftssamtaler.

Företagstelefoni

Växel och plattform

Resurser

Bedriftstelefoni

Mobilt bedriftsnett

Ressurser